zaterdag 24 maart 2018

Pasta met broccoli & spekjes


H.E.E.R.L.I.J.K! Had op Pinterest een receptje gezien van pasta met Boursin, broccoli & spekjes en 't water kwam me in de mond. Had daar écht écht zin in, maar ja... niet echt ideaal voer voor wie wil afvallen. Tot het me daagde hoe ik het veel gezonder kon maken, om op zijn Bekkarisch zeker min. 50% groenten te hebben. Ben alleen niet geslaagd in 2 kleuren groenten, want allebei groene groenten. Maar ach, als dat 't maar is hé! Echt een aanrader. Mijn vriend kon amper geloven dat dit gezond was. Zalig :-)

Ingrediënten:
Volkoren speltspaghetti, courgette(slierten), broccoli, ui, gerookte spekjes, potje ricotta, overschotje Parmezaan, bieslook, peterselie, laurier en pijnboompitten.

Recept:

  • Water opzetten om pasta te koken en ondertussen uw spekjes krokant bakken in een pan, uw ui fijnsnipperen en erbij kieperen
  • Wanneer je ergens tijd vindt ondertussen ook uw pijnboompitten roosteren in een pan
  • Uw courgette in spaghettislierten trekken of als je ze zo gekocht hebt, makkelijk zat, deze stap overslaan :-) Als verhouding zorg ik altijd voor helft pasta, helft courgetteslierten.
  • Uw pasta koken en een 3-tal minuten voor 't einde er uw broccoliroosjes bijkieperen
  • Als uw spekjes krokant zijn en de uit mooi glazig of zelfs beetje aangebakken, dan kap je de ricotta erbij in de pan, samen met een paar lepels water vanuit uw pasta/broccoli. Hoeveel lepels hangt af van hoe smeuïg je het 't liefst hebt. 
  • Royaal kruiden met bieslook en peterselie. Laurier er ook bij, maar iets minder en ook wat peper. Zout voeg ik niet toe met dat spek al gezouten is. Naar smaak zo'n dingen altijd.
  • Ik had ook nog een overschotje Parmezaan in de frigo liggen, mss een gram of 10, echt wreed weinig, er bijgedaan om ervan af te zijn en met dat 't zo gesmaakt heeft, doe ik dit de volgende keer zeker weer!
  • Dan gewoon pasta/broccoli afgieten en alles op uw bord laten belanden zoals op de foto hierboven. 
Succes gegarandeerd! Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten