zondag 4 maart 2018

Kipkoolcurry

Altijd in mijn nopjes als ik een nieuw receptje ontdek! En nog meer in mijn nopjes als 't met een niet-alledaagse (voor mij) groente is. Hoe meer variatie, hoe liever! Zoals iedereen wellicht komen heel regelmatig dezelfde groenten op tafel, gewoon omdat die zo traditioneel zijn en je altijd inspiratie hebt met die groentes in de winkel. Dus heel blij met deze, want was de 1e keer in mijn leven dat ik een witte kool kocht, klaarmaakte én bovendien lekker vond :-)

Inspiratie voor 't gerechtje opgedaan op Pinterest. Zo op een Deense blog terechtgekomen en met een Deen in huis... Zijn ogen begonnen al te blinken toen ik 't hem vertelde. Zei eerst dat het geen écht écht Deens recept was, maar blijkt kip & curry heel veel gegeten te worden daar, gelijk bij ons biefstuk & friet. Dus voor de 3e keer in mijn nopjes voor 't zelfde gerecht :-)

't Is wreed simpel, je moet gewoon een beetje geduld hebben, gelijk als je rode kool klaarmaakt, da's ook niet effe aanbakken en klaar.

Ingrediënten:
Kipfilets, witte kool, kokosroom, vadauvan-kruiden (of gewone curry als je die niet hebt), ongezouten pinda's en koriander.

Recept:

  • Beetje kokosolie smelten in een pot (een grote, want de witte kool moet er ook nog bijkunnen) en dan 1 eetlepel vadauvan aan toevoegen en even aanbakken
  • Ondertussen kip in stukjes snijden, toevoegen en ook even aanbakken
  • Witte kool attaqueren, in stukjes snijden en er ook bijdoen, samen met de kokosroom. Ne keer roeren en deksel erop. Een poosje laten sudderen tot de kool hapklaar is en af en toe es omroeren intussentijd.
  • Op 't laatste peper & zout en koriander erbij. Afwerken met de pindanoten.
Smakelijk!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten