dinsdag 15 augustus 2017

Italiaans brood




Dees is heerlijk! Echt compleet jummie!! Was al effe op zoek naar iets gezonder brood, maar ben geen bakkoningin. Nooit geweest en zal 't nooit worden ook vrees ik, dus moet iets wreed makkelijks zijn als ik ook nog maar denk dat ik er aan zou kunnen beginnen. En dit is er zo eentje! Inspiratie opgedaan op Facebook van iemand en dan redelijk wat veranderd. In 't originele recept zaten trouwens ook olijven, maar die lust ik niet, dus niet toegevoegd. Mijn vriend daarentegen is verzot op olijven, dus voor hem ging 't brood nog meer af zijn met die erin. Je doet ermee wat je wil!

Ingrediƫnten:
200 gr amandelmeel, 200 gr kwark, 3 eieren, 1 el honing, 1 bol mozarella, 100 gr zongedroogde tomaatjes, 2 tl bakpoeder, italiaanse kruiden, pompoen- en zonnebloempitten

Recept:

  • Oven voorverwarmen op 175° en siliconen bakvorm invetten met olijfolie
  • Eieren loskloppen met de kwark in een kom
  • Al de rest er eigenlijk gewoon bijkieperen, met dienen verstande dat je de zongedroogde tomaatjes in kleine stukjes snijdt en vocht er wat uithaalt en maar 3/4 van de mozarella -ook in stukjes gesneden-  Oh ja, de pitten nog niet, da's voor 't laatste, al de rest dus wel!
  • Goed dooreenroeren, dat je een luchtig beslag zonder klonters krijgt en in uw bakvorm gieten
  • Dan aftoppen met de overgebleven mozarellabrokjes en de pitten
  • Hop 45 minuten de oven in en wel es gaan kijken ondertussen. Ik heb er 't laatste kwartierke een alumiumfolieke overgelegd, anders ging ie te bruin worden.
Smakelijk!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten