zondag 30 juli 2017

Wortelcake


Hoewel ik zelf al geruime tijd bewust keek naar de labels van voedingswaren, is Rasmus er nu pas achter gekomen dat suiker veel slechter is dan vetten. Ik zag zijn ogen zo stoppen met glinsteren als ie besefte wat ie best allemaal niet meer at... Geen Princekoeken meer op 't werk, geen chocomelk meer, dat fruitsap is ook niet zo goed, aiaiaiai, dat was een harde domper. Dus ik ben maar meteen aan de slag gegaan om een lekker tussendoortje voor hem op tafel te toveren dat wél gezond is. Bij deze: de wortelcake :-)

Ingrediënten:
250 gr geraspte wortelen, 2 bananen, 2 eieren, 2 el havermout, 100 gr boekweitmeel, 1 tl bakpoeder, handjevol rozijnen, scheut honing, 1 tl kaneel & een snufje zout

Recept:

  • Oven voorverwarmen op 180°
  • Wortels raspen en samen met de 2 geprakte bananen in een grote mengkom doen.
  • Rauwe eieren aan toevoegen en mengen
  • Boekweitmeel, havermout en bakpoeder erbij en nog es dooreenmengen
  • Dan de rozijnen, scheut honing, kaneel en snufje zout erbij en nog es goed roeren
  • Overgieten in uw cakevorm en 50 à 60 min de oven in
Het laten afkoelen is nog net gelukt... Ik dacht tijdens het maken 'ik vries de helft wel in', maar haha, how stupid of me... 

Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten