zaterdag 4 februari 2017

Ratatouilletaart met Spek



Gezien ik deze week al wat krediet opgebouwd had bij mijn vriend met al zijn favoriete gerecht klaar te maken: hakkebøf en dan nog spruitjes met boomstammetjes (voor mij met blinde vinken), ... kon ik me es permitteren om iets te maken waarvan ik redelijk zeker wist dat het geen spek voor zijn bek zou zijn. Maar ach, 't is ne keer elk zijn voorkeur hé. Toen ik 't nog maar op tafel zette, greep ie al naar de ketchup in de frigo, maar ik zei hem dat hij eerst moet proeven en dan pas mag ie mijn lekker eten bezoedelen met een hele klak ketchup, zodat je 't niet meer proeft. En wonder boven wonder, de ketchupbus is niet opengegaan! 't Is ook gewoon wreed lekker natuurlijk! Ha!

Ingrediënten:
1 courgette, 1 aubergine, 1 rode paprika, 2 el groene pesto, spek, 1 dl room, 1 ei, rozemarijn, basilicum en eventueel een bloemkoolpizzabodem

Recept:

  • Snij alle groenten in blokjes, doe ze in een ovenschaal, rijkelijk olijfolie erover en bestrooien met rozemarijn & basilicum. Dan 40 min. in de oven op 200°C en regelmatig es omroeren
  • Spek bakken
  • Klop het ei los met de room, pesto en p&z
  • Eventueel uw quiche/taartvorm onderaan beleggen met de bloemkoolpizzabodem
  • En dan gewoon spek en groenten mengen en in uw quichevorm kiepen, eimengsel erover en dan 20 minuutjes de oven in op 200°
Moet zeggen: vroeger maakte ik dit als quiche, met kruimeldeeg en bovenop beleggen met mozarella. Smaakte altijd heerlijk, maar dit alternatief is eigenlijk even lekker. Ik mis het deeg en kaas helemaal niet en ben al stiekem aan 't uitkijken naar de lunch morgen, want er is nog een klein beetje over :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten