zondag 29 januari 2017

Gevuld witloof met gehakt, spek & boontjes


Deze heb ik es zien passeren op Pinterest een eindje geleden en toen ik in de winkel stond zonder inspiratie, dacht ik hieraan. Lekker & wreed makkelijk. Rond Pasen komen mijn schoonzus, -broer en kinderen op bezoek en dacht sebiet dat deze ideaal was voor bezoek. Minimale voorbereiding, hop oven in, effe wachten en klaar. Gewoon de topjes van de boontjes doen is beetje werk, maar ach, dat zal ik dan wel 's morgens of ergens tussendoor wel ne keer doen. Toppertje :-)

Ingrediƫnten:

witloof (ik 1, mijn vriend 2), 200 gr gehakt per witlof, 2 sneetjes spek per witlof, muskaatnoot, peterselie, boontjes

Recept:

  • Boontjes wijzen zichzelf wel uit zekerst?
  • Oven voorverwarmen op 200° en gehakt kruiden met muskaatnoot, peper & zout.
  • Witlof in de lengte in 2 snijden, gehakt er tussen, weer dichtdoen, spek errond en in een ovenschotel leggen
  • Dan op elke witlof een klontje boter leggen en een beetje water in de ovenschaal doen. Geen idee waarom, maar had dit zo gelezen dacht ik, dus heb 't maar gedaan...
  • 45 minuten de oven in, dan afwerken met een beetje verse peterselie en smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten