woensdag 28 september 2016

Oosterse hamburgers met appelmoes




Dit is eentje die ook al jaren op tafel komt bij ons. Voor Pascale Naessens, was dit met pureepatatjes erbij, maar ook zonder de pureepatatjes blijft dit even lekker! Uw keuken geurt zo heerlijk naar al die kruiden en keer op keer, als ik dit gerechtje maak, blijf ik verbaasd dat deze zo lekker is en volledig anders van smaak dan de andere gerechtjes die op tafel komen. En dat vind ik net leuk... verandering van spijs doet eten, zeggen ze hé :-)

Ingrediënten:
350 gr gehakt, pistachenoten naar smaak, 1,5 el komijn, 6 muntblaadjes, 1 el kaneel, 1 ei, 1,5 el venkelzaad, 1,5 el oregano (vroeger deed ik er ook nog 1 el suiker in, maar vind dit eigenlijk niet meer nodig. Feel free...)
En natuurlijk appels voor uw appelmoes, maar dat hoeft geen uitleg denk ik?

Recept:

  • De pistachenoten in stukken hakken en in een kom doen. Het gehakt eraan toevoegen en er een kuiltje in maken
  • Alle kruiden en het ei erbij doen en kneden
  • Dan hamburgers van maken en deze min. 15 minuutjes laten rusten in de koelkast. Bij gebrek aan tijd, heb ik ze ook nog sebiet in de pan gesmeten ze en qua smaak is er weinig verschil, de hamburgers zijn daarentegen wel wat steviger en makkelijker om te keren in uw pan als ze wat gerust hebben eerst
  • En dan dus bakken in de pan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten