donderdag 29 september 2016

Kabeljauw met ras el hanout en geroosterde groenten





Vis is altijd moeilijk bij ons, allez bij mijn vriend, ikzelf eet heeeeel graag vis. Dus ik moet altijd iets zoeken dat niet te veel naar vis smaakt en deze mocht ik nog maken, wat genoeg zegt ;-) Supersimpel en weer es andere smaken met de ras el hanout erbij.
Maandag verlijdt de akte van ons huisje, dus de volgende weken zal ik weinig tijd hebben om te koken. Er zal vooral muren afwassen, afplakken, schilderen, kuisen... op 't programma staan. Maar wel leuk :-)

Ingrediƫnten:
4 wortels (ik neem hiervoor van die regenboogwortels, dat kleurt zo mooi :-)), een halve butternut,
2 stukken kabeljauw, italiaanse kruiden, ras el hanout, boekweitmeel, kokosvet & olijfolie

Recept:

  • Eerst de groenten, want die duren 't langst. Alles in stukjes hakken, een ovenschaal in, wat olijfolie erover, italiaanse kruiden erbij en 45 min in de oven op 180° (hoe lang is beetje afhankelijk van hoe groot uw brokken zijn)
  • Uw stukken kabeljauw volledig inwrijven met boekweitmeel, kruiden met peper, zout en een beetje ras el hanout en daarna voorzicht bakken in de pan met wat kokosvet (of iets anders)
En dan opscheppen maar!

Bron: beetje aangepast van www.voedselzandloperrecepten.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten