donderdag 18 augustus 2016

Melanzane alla Parmigiani


Dit is weer zo'n klassieker waarvan ik lang niet besefte dat hij ook volledig PN is :-) Altijd leuk om tot die ontdekking te komen!
Onlangs had ik ook in de Delhaize die Kitchenaidpuntjes gespaard en zo een eindelijk es een grillpan gekocht. Om de één of andere reden had ik dat nog niet in mijn collectie :-S Had die netjes afgewassen en weggezet en met dat ik niet gewoon ben om die te hebben, was ik 't eigenlijk een beetje vergeten :-S Dus hierbij heb ik hem meteen ingewijd en goedgekeurd!

Het recept voor dit gerechtje is een samenraapsel van verschillende recepten op 't internet, maar ligt 't dichtste bij die van Jamie Oliver, toch wel ook één van mijn lievelingskoks. In Londen een paar jaar geleden gaan eten in één van zijn restaurantjes en was overheerlijk met lekkere natuurlijke producten (dit in tegenstelling tot de KFC, dat was mijn vriend zijn keuze de avond ervoor :-S)

Ingrediënten:
3 aubergines, 1 ui, handvol basilicum, 2 teentjes look, 2 blikken tomatenblokjes, 2 bolletjes mozzarella en parmezaanse kaas natuurlijk!

Recept:

  • Oven voorverwarmen op 180°/grillstand
  • Gesnipperde ui, look en basilicum even aanbakken in wat olijfolie
  • Ondertussen uw aubergines in plakken snijden en grillen in uw grillpan (of in de oven, gelijk ik vroeger altijd deed, lukt natuurlijk ook perfect). Eerst wel bestrijken met olijfolie en kruiden met wat peper & zout
  • Bij uw ui en zo, beide blikken tomatenblokjes kieperen en even laten sudderen
  • Als dat allemaal klaar is, dan een ovenschaal nemen en laagskes maken. Onderaan doe ik altijd een klein beetje tomatensaus, zodat 't niet plakt. Daarna laagje aubergine, tomatensaus, wat plakjes mozzarella, en parmezaanse kaas. Zo verder tot uw ingrediënten op zijn, wel eindigen met de kaas
  • Nog effe de oven in onder de grill tot ie een goudbruin korstje heeft

Geen opmerkingen:

Een reactie posten