woensdag 13 juli 2016

Jamie's kip


Toch een heerlijk gevoel als je een nieuw receptje uitprobeert en bij de 1e hap een wauwgevoel hebt :-)

De naam 'Jamie's kip' is misschien een beetje overdreven, 't zijn gewoon de groentjes die gebaseerd zijn op een receptje van hem, maar wegens niet alle ingrediënten in huis, creatief geweest en miljairde, dit is zeker en vast een blijvertje. Ik hou enorm veel van Pascale Naessens haar gerechten, hoewel deze waarschijnlijk een beetje afwijkt van haar filosofie, gezien de gemarineerde kip en de scheut Martini, maar ach, ongezond is 't ook niet hé! Soms mis ik toch een beetje afwisseling, kan ook aan mezelf liggen ze, maar tomaten zijn alom vertegenwoordigd hé. Jaja, dees is ook met tomaten, ik weet 't, die heb ik gewoon doorgaans in huis sedert ik à la PN kook. En 't is niet dat ik die beu ben gegeten, maar tomaten smaken gewoon altijd naar tomaten en verandering van spijs doet eten. Ik weet niet met wat ik deze smaak kan vergelijken... uitproberen en proeven zou ik zeggen!! :-)

Ingrediënten:
Gemarineerde kippenblokjes (met een biefstuk zou 't ook goed smaken denk ik), 1 aubergine, 600 gr tomaten, 1 rode ui, 3 teentjes look, paprikapoeder, platte peterselie, scheut Martini Rubino (of rode wijn azijn, maar dat had ik niet staan, wel ja, ik had 't wel staan, maar 't was 2 jaar overtijd :-S), een handvol walnoten

Recept:
- Kippenblokjes bakken
- De aubergine in vierkantjes snijden en 5 minuutjes aanbakken in wat olijfolie.
- Ondertussen uw ui en uw lookteentjes snipperen
- Dan de aubergineblokjes uit de pan halen en even apart houden. Nog beetje olijfolie in de pan, en de ui, look en peterselie erin kappen, samen met rijkelijk wat paprikapoeder en even laten aanbakken
- Dan uw tomaten in stukjes snijden en er ook bij kieperen, samen met de aubergineblokjes. Een goei scheut water erbij, zodat er een grondje van 0.5 cm in uw pan staat en ook een goeie scheut van die Martini
- Nu gewoon laten sudderen tot 't water verdampt is en er de laatste minuten de walnoten aan toevoegen
- Serveren met de kip en buikje rond eten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten