vrijdag 22 juli 2016

Gevulde paprika met tomatensaus & pastinaakfrietjes



Dit is ook weer zo'n klassieker, zelfs in een PN-jasje gestoken, blijft ie smaken net als de klassieker. Dus zonder intro deze keer, want de foto zegt genoeg! :-)

En vanavond geen Pascale Naessens of laat staan gezond... Rasmus zijn verjaardag, dus hij mag kiezen wat we eten en hij heeft gekozen voor ribbekes, coleslaw en frietjes van 't frituur erbij. Voor mezelf maak ik een steak met pepersaus, gezien ik geen ribbekesfanaat ben, nu ja, ik ben geen fanaat van vlees met been aan of waar gepeuzel aan is, in 't algemeen :-S Maar 'k ben niet moeilijk ze!!

Ingrediënten:
Paprika's, gehakt, 6 tomaten, 1 ui, 2 lookteentjes, provençaalse kruiden, pastinaken

Recept:

  • Voor dit receptje moet wel alles gelijktijdig gebeuren en daarna is 't afwachten. Dus begin met de oven voor te verwarmen op 180° en uw pastinaken in frietjes te snijden (en effe aan de kant)
  • Paprika's in 2 snijden en de zaadlijsten eruithalen, zodat je mooie 'bootjes' hebt.
  • Het gehakt kan je pimpen met vanalles, maar ik heb het heel puur gehouden, zelfs geen ei, gewoon wat peper & zout, en hop verdelen over de paprika's. Wel afgewerkt met een beetje rozemarijn.
  • En dan de oven in. Tijd hangt een beetje af van hoe dik de laag gehakt in uw paprika's is. Bij mij heeft 't er ong. 40 min. ingezeten. Den tijd dat de pastinaakfrieten klaar zijn in de actifry. Dus daar is 't nu ook tijd voor :-) Of als je die in de oven klaarmaakt... feel free. Ik doe er wel royaal cajunkruiden bij. Past er gelijk wreed goed bij.
  • En dan nog de tomatensaus... Uw ui en lookteentjes snipperen, effe aanbakken in wat olijfolie en dan de tomaten in stukken erbij. Je kan deze gerust ontpitten en ontvellen, maar ik heb dat niet gedaan en 't smaakt me even lekker ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten