zondag 19 juni 2016

Puntpaprika's met kabeljauw


Ik ben altijd blij als ik een nieuw visgerechtje vind dat ook Rasmus lekker vindt en heb een nieuwke, dus ik blij :-) Voor we à la Pascale Naessens aten, was de truuk om uw gerecht met zo veel andere ingrediënten op te bouwen dat je de vis bijna niet smaakte. Maar ja, nu kan ik daar geen schel Gandaham meer ronddraaien of met bladerdeeg werken hé... Dees gerechtje zal voor de 'die hard'-PN'ers wel niet volgens haar principe zijn met dat er zowel vis als zoete aardappelen in zitten, maar voor mezelf mag dit wel, zo lang ik maar niet overdrijf. Elk maakt er 't zijne van hé ;-)

Ingrediënten:
Puntpaprika's, 4 zoete aardappelen (niet de grootste), 400 gr kabeljauw, 2 teentjes look, beetje kokosroom, peterselie, citroensap

Recept:

  • Oven voorverwarmen op 175°
  • Paprika's halveren, zaadlijsten eruit, 5 minuutjes laten koken en dan in een vergiet laten uitlekken
  • Zoete aardappels schillen, in kleine stukjes, en samen met de teentjes look, 15 min laten koken tot ze gaar zijn.
  • Vis in een ovenschaal, wat olie erover en hop voor 10 min in de oven, tot ie gaar is. Als ie eruit mag, uw oven niet afzetten, maar zet hem alvast op grillstand
  • Aardappels afgieten en uw vis erbij kappen, royaal kruiden met peterselie, beetje peper & zout, beetje kokosroom (gewoon tot je ziet dat ie lekker smeuïg is), beetje citroensap en met de pureestamper stampen. Es proeven en eventueel bijkruiden.
  • Dan uw ovenschotel van daarnet hergebruiken; paprika's in leggen en opvullen met de puree.
  • Dikke 5 minuten de oven in op grillstand

Geen opmerkingen:

Een reactie posten