dinsdag 7 juni 2016

Kerrie-Bloemkoolrijst met zalmfilet



Deze is volledig dummy-proof. Eén vriendin van mij kan absoluut niet koken en zelfs zij zou deze niet kunnen laten mislukken. Zalm moet wel effe in de oven, maar qua voorbereiding is hier ook geen werk aan.
Allez ja, 't is te zeggen, als je net zoals ik, de bloemkoolrijst gewoon gekocht hebt. Jaja, 'k weet 't... Courgetteslierten maak ik altijd zelf, hoewel je deze ook makkelijk kan kopen, maar die bloemkoolrijst vind ik zo'n gedoe en heb ook maar een miniblender. En ook een minikeuken en hij staat nu al overvol, dus deze blijf ik netjes kopen bij de AH en voel me er niet schuldig om si.

Ingrediënten:
Zalm, bloemkoolrijst, milde curry (ik koop altijd zo'n potje van 't merk Patak's in de AH)

Recept:

  • Oven voorverwarmen op 180°. Zalm in een ovenschotel leggen, wat olijfolie erover, peper & zout en hop, 30 minuutjes de oven in
  • Dan heb je nog 20 minuutjes de tijd om op te ruimen, fb te checken, whatever
  • Wat olijfolie in een pan of wok, bloemkoolrijst erbij
  • 3 el van die milde curry erdoor roeren, tot alles netjes verdeeld is en nog even laten bakken, tot alles netjes warm is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten