maandag 11 april 2016

Varkenshaasje met pastinaakwortelstamppot




Ja, 'k weet 't, een mottige foto :-S Als kerstcadeau voor mijn schoonzus heb ik vorig jaar in allerijl een kookboek gemaakt. Ze had es aangehaald dat ze soms weinig inspiratie had, dus ik vond dat het ideale cadeau en zij ook :-) Toch de max als mensen hun ogen blinken in hun kop omdat ze zo content zijn met uw cadeauke :-) Nu ja, om dat kookboek te kunnen maken, moest ik dus snel veel foto's van gerechten hebben. Dit gerecht wilde ik er ook zeker bij, dus Rasmus foto trekken van mij, waar ik beter es mijn haar had gekamd ervoor en op de achtergrond onze bijna-dode tomatenplant. Maar ach, 't gaat om 't gerecht hé, dus ik hergebruik de foto nog es bij gebrek aan beter, want is echt wel een lekker gerechtje :-)

Ingrediënten:
Varkenshaasje, 300  gr pastinaak, 300 gr wortel, 2 uien, 1 teentje look, mosterd en tijm

Recept:

  • Varkenshaasje bakken
  • Pastinaken en wortel in stukjes en in 20 minuutjes gaar koken
  • Ondertussen de ui snipperen en fruiten, samen met de look terwijl je deze rijkelijk hebt overgoten met tijm
  • Wortels & pastinaken afgieten, klets mosterd erbij en met de pureestamper fijnstampen, daarna het uimengsel en wat peper & zout aan toevoegen en mengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten