vrijdag 27 mei 2016

Kofta



Ere wie ere toekomt! Dit is geen receptje van mezelf, maar is er eentje die ik heb gepikt van de facebookgroep 'Puur koken op wijze van Pascale Naessens' en die Filip-Nike Dendauw-Desmet daar had gepost. Haar foto zag er wel iets professioneler uit dan de mijne en toen ik hem zag, kwam 't water me meteen uit de mond! En ik wist gewoon dat dit een toppertje was! Dat kon niet anders.
Hoewel ik een Albert Heijn-fan ben, ben ik niet zo zot van hun gehakt, dus snel boodschappen had, dat ik nog tijd had om bij de Renmans te passeren. Ik kon niet wachten om eraan te beginnen :-)
Dit is écht een goeike, niet veel werk, en man, 't was lekker. Ik maak altijd een beetje te veel, zodat Rasmus een overschotje heeft om 's anderendaags mee te nemen naar 't werk. En toen hij de volgende dag thuiskwam, zei ie dat 't nog lekkerder was 's middags. Nu ja, ik denk niet dat het ooit zo lang zal overleven bij ons :-S

Ingrediënten:
Gehakt, 1 aubergine, 1 rode paprika, 400 gr tomaten, 1 ui, 1 grote teen look, tijm, oregano, kaneel en cajunkruiden

Recept:

  • Alle groenten in blokjes snijden en in een geoliede ovenschaal leggen
  • Kruiden met tijm, oregano en flinke portie kaneel en natuurlijk ook peper & zout en nog wat olijfolie erover
  • Gehaktballetjes maken met royaal wat cajunkruiden erdoor en bovenop de ovenschotel leggen.
  • 45 min in de oven op 180°

Geen opmerkingen:

Een reactie posten