zaterdag 5 maart 2016

Winterse kipfilet met steranijs

Voor deze heb ik mijn inspiratie opgedaan op de site van de Albert Heijn. Is normaal met mandarijntjes erbij, maar ja, dan is 't niet meer PN hé... Ik verzeker u daarentegen dat 't met de mandarijntjes erbij ook een toppertje is :-)

Eigenlijk is dit echt wel een wintergerechtje. Terwijl het in de oven staat geurt uw keuken al volledig naar winterse gezelligheid. Moest ik een haardvuur hebben, zou ik al meteen de neiging gehad hebben deze aan te steken. Zal door die steranijs komen.

Volgende keer dat mijn schoonouders op bezoek komen in de winter, serveer ik dit hen zeker! Is gewoon wreed makkelijk en hoewel in 't in sé gewoon kip met wortels is, smaakt en ruikt het helemaal niet zo.

Hopelijk hebben ze de volgende keer weer van die regenboogwortelen in de winkel, want is dubbel zo mooi om te serveren met al die kleuren :-)

Ingrediënten:
Kipfilets, wortelen, munt, steranijs, vijfkruidenpoeder

Recept:

  • Wortels schillen, in de lengte in 4 snijden en in uw ovenschotel leggen met wat olijfolie erover
  • Snelle versie: kipfilets erop leggen, wat olijfolie erover, goed wat vijfkruidenpoeder en afwerken met wat munt en steranijs
  • Lange versie: kipfilets eerst even laten marineren in olijfolie met dat vijfkruidenpoeder
  • En dan gewoon 40 minuutjes de oven in op 180°

Geen opmerkingen:

Een reactie posten