donderdag 3 maart 2016

Spinaziesoep met munt


Annelies ken ik al van 't eerste middelbaar, als er iemand is die me door & door kent is zij het! Ik ben ook de trotse meter van Flavie, haar jongste. Dit is een receptje van haar. Daar waar ik inspiratie opdoe in kookboeken, op 't internet of iets probeer na te maken dat ik ergens gezien of geproefd heb, kijkt zij gewoon in de frigo en flanst ze op goed geluk altijd de meest lekkere dingen tevoorschijn. Toen ik haar dat de eerste keren zag doen, op 't einde van onze studententijd, dacht ik dat ze wel had voorbereid, maar 't zo wou laten uitschijnen of dat 't puur toeval was. Nu een kleine 20 jaar later weet ik beter. Petje af.

Ingrediënten:
300 gr spinazie, 1 courgette, water, munt

Recept:

  • Courgette aanstoven & spinazie erbij
  • Als de spinazie geslonken is, water erbij tot het onderstaat
  • 15 min laten koken
  • Peper & zout en munt aan toevoegen
  • Mixen en smullen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten