dinsdag 2 februari 2016

Steak provençale




Als je dit eet, vergeet je dat je eet volgens de principes van Pascale Naessens. Dit smaakt zo gekend en is en blijft gewoon lekker. Iedereen zal wel zijn eigen versie hebben om een ratatouille te maken en hiermee heb ik zeker 't wiel niet uitgevonden, dit is gewoon mijn versie :-) En ook, soms zit je zo na te denken over nieuwe combinaties of ben je, net zoals ik in 't begin, te gefixeerd op haar boeken, dat je er gewoonweg niet aan denkt, dat uw oude gerechtjes nog altijd dienst kunnen doen :-) Zonder de aardappelen dan, maar deze kan je perfect vervangen door pastinaakfrietjes of patatas bravas van zoete aardappel. Over die laatste valt te discussieëren of dit volgens PN is, ik maak er mijn eigen filosofie van en bij mij mag dat, zo lang je deze maar niet eet gelijk je vroeger aardappelen at :-)
De foto is van Rasmus zijn bord en 't waren deze keer frietjes van zoete aardappel en knolselder. En de grote lap vlees was voor de foto ;-) Ik zorg voor hem altijd dat hij nog wat over heeft als lunch de volgende dag. Hoewel hij die wel zou op kunnen ze in 1 keer...

Ingrediënten:
2 tomaten, 2 paprika's, 1 aubergine, 1 courgette, 2 uien, 3 teentjes look, basilicum, provençaalse kruiden en een blik tomatenblokjes (ik neem altijd dit van Elvea - Tomatenblokjes Arrabiata - en ja, ik weet 't, zoals je op mijn blog kan zien, gebeurt 't bitter weinig dat ik iets 'geprepareerd' koop en normaal alles van scratch maak, maar voor deze maak ik een uitzondering :-))

Recept:

  • Steak bakken
  • Alle groentjes & look en in uw pan kieperen om te stoven
  • Royaal bestrooien met basilicum en provençaalse kruiden
  • Zo'n pot tomatenblokjes erbij en omroeren
  • 20 minuutjes onder een gesloten deksel op een laag vuurtje laten pruttelen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten