maandag 15 februari 2016

Lasagna


Pascale Naessens heeft zelf ook een lasagne, maar deze dateert nog van voor ik dat boek had, wat gegoogeld had, een paar recepten heb samengesmeten en het beste uit de verschillende recepten heb samengesmeten. Maak dit wel enkel in 't weekend klaar als ik veel tijd heb, want deze is niet op 1-2-3 klaar helaas. Voordeel is wel dat we dan eten hebben voor 2 dagen en ik de volgende dag maar moet opwarmen :-)

Ingrediënten:
3 courgettes, 1 ui, 2 wortels, tros tomaten, provençaalse kruiden, gegrilde paprika's, groene pesto, ricotta, parmezaan & mozzarella

Recept:

  • Best beginnen met uw fijngesnipperde ui te stoven in wat olijfolie, wortels in blokjes toevoegen en dan de tomaten om uw tomatensaus te maken, want dit moet toch wel effe opstaan. Kruiden met provençaalse kruiden
  • Dan uw courgettes in de lengte in plakken van een halve cm snijden en grillen. Ik doe dit meestal in de oven, maar een grillpan zal wel even goed werken peis ik
  • Uw paprika's kan je gerust ook zelf grillen, maar om de kooktijd toch wat te beperken, koop ik die gegrild
  • Terwijl uw courgettes aan 't grillen zijn, in een pot apart uw ricotta pletsen en véééééél parmezaan toevoegen. Es goed roeren
  • En ook al uw mozzarella in plakjes snijden kwestie van uw mise-en-place goed te doen :-)
  • Als dat allemaal gedaan is, kan je beginnen :-) Men neme zijn ovenschotel en maakt laagjes: eerst een laagje tomatensaus, dan courgettes, dan groene pesto, dan de paprika's, dan het ricottamengsel (let wel: een laagje is hier heel positief uitgedrukt, lijkt eerder op kwakjes verdeeld over de schotel), wat mozarella en dan opnieuw beginnen tot uw schotel vol is. Ik heb meestal 2 lagen van elk. 
  • Dan nog 20 minuutjes in de oven en de laatste 5 minuutjes zet ik dit op de grillstand om een heerlijk bruin korstje te hebben van boven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten