zaterdag 16 januari 2016

Preisoep met saffraan


Jammer dat saffraan zo duur is, anders zou ik deze soep wel wekelijks kunnen eten! Pas op, ik maak deze meer dan regelmatig ze, pottekes de vriezer in en zo kan je makkelijk es afwisselen hé. Maar toch, de rekening in de supermarkt is toch altijd wat duurder met saffraan in uw winkelkar :-(
Nog een reden waarom ik deze zo lekker vind, is omdat Rasmus geen prei lust. Als kind moest die dat rauw eten van zijn ouders. Geen idee waarom, maar zowel hij als zijn broer moeten dus absoluut écht no way weten van prei. Maar ja, ik vind dat wel lekker, dus zo eet ik dat toch nog ne keer :-)

Ingrediënten:
500 gr preiwit, 1 sjalot, groentenbouillonblokjes, saffraan, water

Recept:

  • Breng de bouillon aan de kook met de saffraan
  • Snij de prei en de sjalot in stukken en voeg ze toe
  • Bijkruiden met peper & zout en zachtjes laten koken voor je ze mixt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten