zaterdag 2 januari 2016

Pestokip met champignons


Ikzelf ben eigenlijk geen fan van champignons, maar mijn vriend vindt deze heerlijk. Dus af en toe, maak ik toch es iets klaar met champignons. 't Is niet dat ik die écht niet lust, in spaghettisaus of zo vind ik zelfs dat ze erbij moeten, de smaak mag gewoon niet overheersen. En in dit gerecht, doordat er nog groentjes zijn en de kip zo heerlijk is, valt 't mee voor mij. Mijn vriend zijn oogskes blonken in zijn kop toen hij aan 't eten was en hij zei meteen dat dit zeker nog op tafel mocht komen. Gezien de liefde van de man ook door de maag gaat, ga ik best maar luisteren zekerst? ;-)

Ingrediënten: kip, groene pesto, spek, courgette, kerstomaten, champignons, knoflookpoeder

Recept:

  • Oven voorverwarmen op 220°
  • Champignons en courgetten in stukjes en kerstomaten gewoon erbij kieperen in uw ovenschaal. Wat olijfolie erover, peper & zout en rijkelijk knoflookpoeder. Dan wat dooreenhusselen met je handen dat 't overal verdeeld is.
  • In de kip wat inkervingen maken, niet helemaal doorsnijden, maar diep genoeg om op te vullen met pesto. In mijn kipfilets kon ik er 2 maken. en dan dus opvullen met pesto en uw spek errond doen.
  • En dan hop de oven in voor 30 min.


Bron: Puur Suzanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten