vrijdag 8 april 2016

Appelcurrysoep


Vroeger kon ik niet koken, eten klaarmaken ok, maar daarmee was 't ook gezegd. 't Zal een jaar of 5 geleden zijn zekerst nu dat 't is beginnen kriebelen om zelf aan de slag te gaan en onder 't motto 'simpel beginnen', was dit één van de allereerste receptjes die ik uitprobeerde en 't was meteen een schot in de roos!

Tip: als jullie dit ook es uitproberen en serveren aan iemand: laat hen es raden wat er allemaal inzit. Op al dienen tijd kan ik diegenen die 't geraden hebben, nog altijd op 1 hand tellen ;-)

Ingrediënten:
2 appels, 3 uien (niet de grootste), 1 koffielepel currypoeder, 2 blokjes kippenbouillon en 1l water

Recept:
- Ui en appels in stukken snijden
- Alles in een pot kieperen (vroeger stoofde ik die eerst nog 5 minuutjes aan in wat boter, maar dan ooit es weggelaten omdat ik wat vetstoffen wou minderen en zoveel smaakverschil proefde ik niet)
- 15 minuten laten koken, mixen & klaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten